Telefon   608422782

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak efektywnie uczyć dzieci języków obcych?

W czasach współczesnych języki obce towarzyszą nam na każdym kroku. Nic więc dziwnego, że rodzice chcą, aby ich dziecko było odpowiednio wyedukowane w tym zakresie. Jak wiadomo, umysł małego dziecka jest niezwykle podatny na nowe informacje, dlatego przyswaja on język w sposób naturalny, bez świadomego procesu nauki. Dzięki temu dzieciom łatwiej jest przyswoić sobie gramatykę i naśladować wymowę. W jakim wieku najlepiej rozpocząć naukę i jakich metod używać?

Kiedy rozpocząć naukę języka obcego?

Zdaniem ekspertów im wcześniej zaczniemy oswajać dziecko z obcym dla niego językiem, tym szybciej i skuteczniej zacznie się ono w nim komunikować. A więc kiedy jest na to najlepszy moment? Już nawet 3-miesięczne dzieci mogą rozpocząć naukę języka. Do pierwszego roku życia słyszą one i rozróżniają wszystkie otaczające je dźwięki, po upływie tego czasu skupiają się jedynie na głoskach, które najczęściej słyszą w swoim otoczeniu. Aby maluch nadal koncentrował się na dźwiękach odróżniających się od tych mu znajomych, ważne jest, aby miał możliwość ciągłego ich słuchania. Warto więc otaczać dziecko językiem obcym już od samego początku jego przygody z dźwiękami.

Jakie metody nauki stosować?

Najbardziej intuicyjną metodą jest „nauka poprzez zabawę” - w ten sposób maluch jest otoczony nowym językiem w przyjaznej atmosferze. Dzięki połączeniu zabawy z przyjmowaniem nowych informacji nauka będzie kojarzyła się dziecku z czymś przyjemnym, a wiedzę będzie przyswajać w sposób naturalny. W ofercie szkół językowych znajdziemy zajęcia dla dzieci już od 3 roku życia, w których stosuje się właśnie metodę nauki połączonej z zabawą. Polega ona na wspólnym czytaniu książek, oglądaniu bajek, śpiewaniu piosenek i recytowaniu wierszyków w innym języku. Poza nauką w szkole rodzice mogą wprowadzać naukę do codziennych zajęć, przykładowo używając nowych słów związanych z jedzeniem podczas posiłku lub naklejając w domu karteczki z nazwami przedmiotów w języku obcym.